Bootcamp i AaB esport 2017-10-25T09:18:21+00:00

Information omkring bootcamps i AaB esport

Her på siden kan du finde information omkring hvad en bootcamp er, hvordan det fungere og rammerne for vores bootcamps

Hornevej 2, 9220 Aalborg øst
Nedtælling til vores bootcamp åbner dørene
0
0
0
Weeks
0
0
0
0
Days
0
0
Hrs
0
0
Min
0
0
Sec

Tid og sted

Dato

Fredag d. 27. oktober til søndag d. 29. oktober 2017

Tidspunkt

Vi åbner dørene kl 20:00 om fredagen og afslutter kl 11:00 om søndagen.

Sted

Hornevej 2, 9220 Aalborg Øst
Indgang ved spillerindgangen – Eventet foregår i Floorball hallen. Hvis du er ny til bootcamp, så følg skiltene på dørene som vejvisning til hallen.

Generel information

Bootcamp ved AaB esport er et arrangement for medlemmer af AaB esport. Her bruger vi gerne weekenden med vennerne!

Arrangementet er for alle medlemmer af AaB esport – Nogle kommer for at hygge sig og møde sine venner og andre kommer for at træne med deres hold.

Formålet med vores bootcamps er, at man skal komme og have det sjovt og hyggeligt sammen med sine venner og møde nye venner. For dem der spiller på hold vil der typisk være lagt et program af sin træner for hvordan dagen kommer til at forløbe. Træner sørger for at lægge et program for hvordan og hvad der skal trænes.

Forskellen på en bootcamp og et LAN-party er at man mødes med sine trænere og sit hold til træning og øver mere intenst end til hverdags træning, deraf navnet bootcamp, hvor et LAN-party typisk er mere afslappet og fokuseret på hygge. Vi kombinere disse ting ved at lave et fælles arrangement for alle medlemmer af AaB esport.

Vigtigst er fællesskabet og det at mødes fysisk i klubben.

Tilmelding

Tilmelding foregår via. nem-tilmeld – OBS. tilmelding er PÅKRÆVET! For at vi kan danne et overblik over strøm og genereal infrastruktur behov, er det nødvendigt med tilmelding.

Link til tilmelding: https://aes.nemtilmeld.dk/4/

Pris for deltagelse

Eventet koster foreningen penge og derfor vil der være bruger betaling for nogle. Som det er nu er strukturen følgende:

  • Fuld medlemskab: GRATIS

  • Flex medlemsskab: 75,-

  • Gæster: Gratis (ikke-deltagende gæster, herunder f.eks. ledsagende forældre)

Når man ankommer skal man henvende sig til indtjekning ved crew i hallen for at få udleveret et armbånd.

Betaling

Betaling sker via. Nemtilmeld, det kræver et kreditkort at kunne betale.

Betingelser for at deltage til AaB esports bootcamp

  • Man skal have sin egen computer eller konsol med de computerspil, som man har tænkt sig at spille.

  • Computeren skal være ”velkørende” og skal kunne tilsluttes netværk via kabel. Sørg for at have kørt et Antivirus-tjek på din PC før du kommer.

  • Man skal kunne passe på sig selv. Alternativt skal der være en forældre eller søskende med.

Mad og drikke

Cafeteriet har følgende tilbud:
2x Morgenmad 1x Aftensmad til 100,-

Madbillet kan købes her: https://aes.nemtilmeld.dk/4/

Det er tilladt at tage sit eget mad og drikke med. Men vi ser selvfølgelig helst at man støtter klubben ved at købe sin mad i cafeteriet.

Man kan købe 0,5l sodavand for 15,- DKK/stk. De købes ved informations bordet inde i selve hallen. Man er også velkommen til at benytte automaterne i cafeterietområdet. Man er selvfølgelig også velkommen til selv at skaffe sodavand og snacks.

Vi sørger for frisk frugt igennem hele arrangementet – det finder du i hallen.

Det er ikke tilladt at spise i hallen, spisning skal som udgangspunkt foregå i cafeteriet.

Overnatning

Der er mulighed for overnatning i selve hallen eller i det tilstødende lokale bag scenen. Der kan blive køligt om natten, så sørg for at medbringe dyne eller sovepose.

Herudover opfordres der til at tjekke huskelisten for at sikre at man har det med, der skal bruges.

Ordensregler

AaB esport/Bestyrelsen/crew herefter kaldet arrangøren

  • Du må IKKE medbringe og indtage alkohol og andre euforiserende stoffer til vores bootcamp. Hvis du møder op og er påvirket, vil du blive bortvist. Hvis arrangøren eller andre, der er pålagt ansvar til eventet, skønner, at du er påvirket, vil du blive bortvist fra eventet uden varsel og dit medlemskab af foreningen vil blive taget op til vurdering i bestyrelsen.

  • Du må IKKE ryge inde i hallen. Rygning er kun tilladt i et bestemt angivet område. Dette gælder også for e-cigaretter og lignende produkter.

  • Alle deltagere er forpligtet til at opretholde god ro og orden (ryd op omkring dig, vær afdæmpet og løb ikke rundt).

  • Benyt vores flaske- og dåsecontainere. AaB esport vil gerne værne om miljøet!

  • Højtalere er ikke tilladt!

  • Deltagere skal bære adgangsarmbånd synligt hele tiden.

  • Det er forbudt at tvinge sig adgang til andres maskiner, forvolde skade på andres computere eller på anden måde genere andre – elektronisk eller verbalt.

  • Piratkopiering er ulovligt. Det er det også til vores bootcamp!

  • Du må ikke stille ulovlig software til rådighed for andre deltagere ifølge ophavsretslovens regler.
    Hvis arrangøren erfarer, at ophavsretslovens regler bliver brudt, og ulovlig fildeling finder sted, vil der blive grebet ind over for det øjeblikkeligt.
    Sørg for, at du er sikker på, hvad andre deltagere kan få adgang til på din maskine.

  • Arrangørerne kan foretage kontrol af, at de netværksfaciliteter m.m., der stilles til rådighed under arrangementet, ikke misbruges til ulovlig kopiering eller tilgængeliggørelse af ophavsretslig materiale.

  • Arrangørerne kan gemme deltagerens trafikmønster i form af, afsendende og modtagende ip adresse, transportprotokol, samt tidspunktet for kommunikationens start og afslutning. Her vil der også være andre uddybende muligheder.

  • Arrangørerne påtager sig INTET ansvar for eventuelt ulovligt software på deltagernes computere.

  • Arrangørerne påtager sig INTET ansvar for skader af enhver art på personer og medbragt udstyr. Dette gælder tyveri, hærværk osv.

  • Der vil være opsyn under hele eventet.

  • Hvis en deltager bliver opmærksom på, at nogle ikke overholder reglerne, kan deltageren til hver en tid henvende sig til arrangørerne eller andre, der af AaB esport er pålagt et ansvar, hvorefter disse vil tage de nødvendige forholdsregler.

  • Hvis man ikke overholder de regler, som bliver udstedt, vil man efter advarsel blive bortvist, og ens medlemskab vil blive taget op til vurdering i bestyrelsen.

Forældreinfo

Hvad er en bootcamp?

En bootcamp er esportens svar på en trænings lejr, præcis som man kender det fra fodbold, så er vores lejr blot digital.

AaB esports bootcamp/LANs formål er at have det sjovt sammen med en masse venner, gamle som nye. Der kommer både folk der træner sammen med sit hold, hvor andre kommer for at hygge sig.

Det at sætte sig sammen fysisk og afholde et LAN/bootcamp er meget forskelligt fra den oplevelse, man får ved at sidde derhjemme og spille. Det er noget som mange mennesker gør på tværs af alle aldersgrupper. Vi er derfor også meget bevidste om, at nye og unge deltagere har interesse i sådanne arrangementer.

Derfor sørger vi også for at informere jer om, hvad et “Bootcamp/LAN” som vores er. Samt hvad vi som arrangører gør for, at netop jeres børn og unge kan føle sig sikre og i trygge rammer.

Ingen aldersgrænser:

  • Der er ingen aldersgrænse til et arrangement som vores. Deltagernes alder kan variere en del. Det er helt op til jer, om jeres barn er gammelt nok til at deltage. I er som forældre altid velkommen til at kigge forbi uanset tidspunkt.

  • Man skal være i stand til at kunne klare sig selv, ellers skal man have en forældre eller søskende med.

Alkoholpolitik:

  • Alkohol vil IKKE være tilladt til vores bootcamp/LAN. Hvis en deltager er påvirket undervejs i arrangementet, kan arrangøren bortvise deltageren.

Bad og Toilet:

  • Arrangementet afholdes i en sportshal, så der vil være fri afbenyttelses af hallens toilet- og badeforhold

For at kunne deltage til vores bootcamp/LAN skal man:

  • Kunne tage vare på sig selv.

  • Være medlem af AaB esport

  • Medbringe sin egen computer og/eller konsol samt de spil, som man gerne vil spille.

  • Medbringe sit eget perifiudstyr såsom skærm, tastatur, mus osv.

  • Man skal sikre sig at computeren og/eller sin konsol kan komme på netværket via. kabel.

Adgang for forældre:

Forældre, værger eller andre, der gerne vil have opsyn med deres børn og unge, har fri adgang, som andre gæster er der åbent for alle.

Politik omkring energidrik til børn og unge

Vi henviser til anbefalingerne fra fødevarestyrelsen omkring energidrik til børn og unge.
Se mere HER

Anbefaling omkring spil til børn og unge

Vi henviser til PEGI rating – http://www.pegi.info – Aldersmærker skal sikre, at indholdet i underholdningsmedier, f.eks. film, videoer, dvd’er og computerspil, tydeligt mærkes til den aldersgruppe, de bedst egner sig til i overensstemmelse med indholdet. Aldersmærkerne er en vejledning til forbrugerne (især forældre) og en hjælp til at beslutte, hvorvidt de vil købe et bestemt produkt.
Vi kan af gode grunde ikke styre hvilke spil de unge har installeret på deres computer, derfor er det forældres ansvar at vurdere hvilke spil de unge må spille.

OBS: Vi gør opmærksom på at PEGI rating IKKE er lovgivning men blot en vejledning til hjælp.

Nødlinje:

Under hele arrangementet har vi en nødlinje, hvor man kan komme i kontakt med os døgnet rundt.

TELEFONNUMMERET ER 9370 3011

Vi svarer KUN på opkald – ikke SMS.

Huskeliste

  • ID i form af sygesikringsbevis

  • Computer og/eller konsol

  • Skærm

  • Mus / mussemåtte og/eller controller

  • Tastatur

  • Batterier til trådløst mus/tastatur

  • Headset

  • Strømkabler

  • Skærmkabel

  • Stikdåse(r) til eget forbrug

  • Netkabel (10 meter anbefales) – Netkabler kan købes ved henvendelse til crew.

  • Sovepose / liggeunderlag / luftmadras (Tag kun den soveplads med du har brug for, lad være med at tage en dobbeltmadras med kun til dig selv, vi har et begrænset antal sovepladser!)

  • Tandbørste / tandpasta

  • Lader til din mobiltelefon

  • Penge til mad og drikkelse

  • Drivere til netkort, grafikkort, lydkort osv.

  • Backup eller medier med dit styresystem og drivers (Hvis uheldet skulle være ude)

  • Evt. lampe til når lyset bliver slukket

  • Evt. kamera

Tidsplan

Tidsplanen for bootcampen vil være med forbehold for at der kan opstå forsinkelser eller at en turnering kan være hurtigere afviklet end først antaget. Det er valgfrit om man ønsker at deltage i en turnering. Alle turneringer afvikles af de respektive afdelinger.

Fredag

20:00 – Dørens åbnes
21:30 – Overwatch turnering sign-up
22:00 – Overwatch turnering begynder

Lørdag

02:00 Overwatch turnering slut
9:00  10:00 Morgenmad
10:30 – CS:GO sign-up
11:00 – CS:GO turnering starter (indledende runder)
12:30 – 13:30 – Frokost pause
14:00 – Fællesfoto
14:00 – FIFA sign-up
14:30 – CS:GO turnering forsætter
14:30 – FIFA turnering starter
17:00 – 18:00 – Aftensmad
18:30 – CS:GO turnering finaler
18:30 – FIFA finaler
20:00 – LoL turnering sign-up
20:30 – LoL turnering starter

Søndag

02:00 – LoL turnering slut
09:00 – 10:00
– Morgenmad
11:00
Strømmen slukkes og der pakkes sammen

Vi tager forbehold for ændringer!

Grundplan